שאו מה? מה זה?..... שאוריל, כן שאוריל.
הסבר בבקשה - שאוריל הוא אוסף של קטעים מצולמים שעשה השחקן עד כה בחייו המקצועיים (רצוי מהשנים בהן הוא עוד דומה לעצמו...) והם ערוכים יחד לסרטון קצר הנותן טעימה ממנו ומיכולותיו.
מעבר למטרה הוויזואלית שיש לשאוריל, יש לו מטרה נוספת, חשובה לא פחות והיא שיווק.
ציינתי בעבר את נושא השחקן כעסק, וכעסק אתה חייב להשקיע גם בשיווק עצמי.
חשוב מאוד שהשיווק של השחקן לא יסתכם בקורות חיים שכתובים באופן מתומצת וענייני ובתמונות מקצועיות אלא גם שיהיה לי מה להראות ברמת היכולות שלי המשחקיים.
שאוריל טוב זהו כלי שפותח דלתות אך זהירות! הוא גם יכול לסגור. בדיוק כמו בתמונות שצריכות להיות ניטרליות נטולות כל טייפקאסט שהוא כך גם שאוריל. כדאי ליצור מראה מגוון של יכולות משחק אבל בלי הגזמה. לא להשתמש בדמויות מאוד קיצוניות אלא לנסות ללכת על דמויות יחסית "מיינסטרים" אבל שיש בהן קריצה למשהו קצת אחר כמו: קומי, דרמטי, משוגע, או כל דבר שייתן רמיזה ורמיזה בלבד על יכולת משחקית.
מטרתו של השאוריל בסופו של דבר זה לתת טעימה "קליפית" שלי כשחקן ושל יכולותיי על מנת לייצר סקרנות לגבי מי אני ומה אני כשחקן.
ישנם חוקים שאינם כתובים לגבי איך שאוריל צריך להראות ומה הוא צריך להכיל ושחקנים רבים עורכים שאורילים ש"חוטאים" למטרה.
שאוריל שחקנית טל עדן:
ציינתי בעבר את נושא השחקן כעסק, וכעסק אתה חייב להשקיע גם בשיווק עצמי.
חשוב מאוד שהשיווק של השחקן לא יסתכם בקורות חיים שכתובים באופן מתומצת וענייני ובתמונות מקצועיות אלא גם שיהיה לי מה להראות ברמת היכולות שלי המשחקיים.
מבנה השאוריל הרצוי:
ישנה חוקיות ברורה לגבי איך פרסומת עובדת. מה צריך שיהיה בה מבחינת תסריט, מבחינת תזמון, ומבחינת אורך. כאשר החוקיות הזו מתקיימת הפרסומת עובדת. המטרה העיקרית של הפרסומת היא למכור ולשווק בדרך נכונה ומעניינת מוצר מסוים. כך גם בשאוריל של השחקן. השחקן צריך "למכור" את יכולותיו לסוכן או למלהק או לבמאי כדי שאלו יוכלו להרחיב את ההסתכלות עליו ואף לזמנו לפגישה או לאודישן.שאוריל טוב זהו כלי שפותח דלתות אך זהירות! הוא גם יכול לסגור. בדיוק כמו בתמונות שצריכות להיות ניטרליות נטולות כל טייפקאסט שהוא כך גם שאוריל. כדאי ליצור מראה מגוון של יכולות משחק אבל בלי הגזמה. לא להשתמש בדמויות מאוד קיצוניות אלא לנסות ללכת על דמויות יחסית "מיינסטרים" אבל שיש בהן קריצה למשהו קצת אחר כמו: קומי, דרמטי, משוגע, או כל דבר שייתן רמיזה ורמיזה בלבד על יכולת משחקית.
מטרתו של השאוריל בסופו של דבר זה לתת טעימה "קליפית" שלי כשחקן ושל יכולותיי על מנת לייצר סקרנות לגבי מי אני ומה אני כשחקן.
ישנם חוקים שאינם כתובים לגבי איך שאוריל צריך להראות ומה הוא צריך להכיל ושחקנים רבים עורכים שאורילים ש"חוטאים" למטרה.
כללי בסיס לעריכת שאוריל:
- רצוי שאת עריכת השאוריל יערוך עורך מקצועי ולא השחקן בעצמו. ברוב המקרים כאשר שחקן עורך בעצמו את השאוריל הוא בוחר לשים קטעים שהוא אוהב וחושב שהוא יוצא בהם בצורה טובה אך מהצד זו לאו דווקא הבחירה הנכונה עבורו. מישהו מהצד יוכל להבחין בטיב המשחק בעיניים אובייקטיביות.
- שאוריל צריך להיות באורך של עד 1.50 דקות מעבר לכך זה עלול לייגע ולהחמיץ את המטרה השיווקית. אם בפרסומת אפשר להעביר מסר במשך 30 שניות, כך גם בשאוריל. אפשר בזמן קצר להעביר מסר לגבי יכולותיו וכישרונו של השחקן.
- 30 שניות ראשונות קובעות רושם ראשוני - חשוב לשים את המיטב בהתחלה כי זה מה שיגרום לצופה להמשיך לראות או חלילה לעצור, לסגור ולעבור הלאה...
- מוסיקה - את השאוריל בדרך כלל מלווה מוסיקת רקע חשוב להקפיד שזו לא תהיה מוסיקה מוכרת כי אז אני, הצופה, עסוקה בשמיעת השיר או הנעימה ולא מתמקדת בשחקן עצמו.
- להשתדל לשים קטעים שבו הפוקוס הוא על השחקן ולא על עמיתיו לסצינה
- כדאי לא לשלב תמונות סטילס בשאוריל.
- רצוי להשתמש בחומרים מהשנתיים שלוש האחרונות ולא מלפני כן כי בכל זאת אנחנו נוטים מעט להשתנות עם השנים.
דוגמאות לSHOWREEL:
שאוריל שחקן דורון חניה:
שאוריל שחקנית טל עדן:
כמובן שישנם עוד "עשה ואל תעשה" בנוגע לעריכת שאוריל אך קצרה היריעה מלהכיל... ובכל אופן הדברים החשובים צוינו למעלה.
פניות בנוגע לייעוץ והכוונת שחקנים יש לפנות למייל: anat@anatshai.co.il
אין להתייחס לנאמר כאן כתחליף לייעוץ אישי אלא כהמלצות בלבד.
אין להעתיק או להפיץ תכנים מהבלוג/ אתר זה בשום צורה ובשום אמצעי, לרבות אמצעי אלקטרוני או טכני, ללא אישור בכתב מענת שי
כתוב מעולה!
השבמחק