במהלך השנים האחרונות יצא לי להיתקל לא מעט בשחקנים מוכשרים, טובים, מקצוענים
אשר לא מוצאים את מקומם בסוכנות בה הם מיוצגים וגם לא נחשפים למספיק אודישנים.
בהתחלה, כשעוד עבדתי כשכירה בסוכנויות ייצוג, תהיתי איך זה ששחקנים שהכרתי
מתוקף תפקידי נראים לי מצוינים וכאלו שיוכלו לקחת עבודות בקלות אבל בפועל הם לא נשלחו
למספיק אודישנים, אם בכלל, וגם לא היו בין אלו שהסוכן או העובדים בסוכנות התקשרו אליהם
להגיד מזל טוב, חג שמח, או סתם מה נשמע...
ככל שהשנים עברו ונכנסתי עוד ועוד לעומק העניין ראיתי שאין זה מקרה של
סוכנות אחת או שתיים אלא, זו בעיה גורפת של אוכלוסיית שחקנים רבה. הערת אגב, האני מאמין שלי אומר שרק אם שחקן הוא באמת טוב אבל באמת, באמת
טוב, אין סיבה שלא יעבוד ושלא יעבור אודישנים. יש הרבה שחקנים בחוץ שסיימו בתי ספר
למשחק אך הם עדיין בוסר, וחלקם צריכים עוד להשתפשף בחוץ עד אשר יוכלו להתמודד בקנה
אחד מול שחקנים גדולים ומנוסים שניגשים גם הם לאודישנים. אז למרות שאני מדברת בבלוג הזה על שחקנים באופן כללי הכוונה היא לאותם שחקנים טובים ואיכותיים שעדיין לא הבחינו בהם...
חזרה לעיקר, חיפשתי לאורך השנים האם יש מכנה משותף לכל אותם אלו שנבלעים
במסת בוגרי בתי הספר , האם יש מכנה משותף לכל אותם אלו שכבר חודשים נמצאים בסוכנות , אם לא שנים, ואף אחד לא ממש זוכר אותם? לכל אלו ששומעים על תפקיד שממש אבל ממש מתאים
להם ואין להם איך להגיע לאודישן? לכל אלו שניסו לפנות למלהק באופן ישיר ועד היום לא
קיבלו תשובה? לכל אלו שפנו להתקבל לסוכנות חדשה וקיבלו מענה שכרגע הסוכנות לא מקבלת
או שמחכים לתשובה עד עצם היום הזה...
אז יש! יש מכנה משותף. אך הלוואי והסיפור היה כזה פשוט, הלוואי והייתי
אומרת שבגלל X השחקן לא מתקדם
בקריירה וכל שנותר לו לעשות הוא לפתור את הX
ולהתחיל לעבוד... אבל החיים יותר מורכבים מכך ובעיקר חייו של שחקן.
כל שחקן הוא מקרה לגופו ולכל שחקן יש את נקודות הקושי שבגללן הוא לא מתקדם
קדימה לעתים זה משהו נראה לעין כמו תמונות לא נכונות עבורו או אופן כתיבת קורות חיים
ולעתים זה ממש ברמת משחק או מה הוא משדר החוצה.
ובכל זאת יש מכנה משותף לכולם והוא פתיר. הוא אמנם מצריך עבודה קשה אבל
פתיר.
בבלוג זה אעלה בכל פעם טיפ או סיפור או רעיון כיצד לקדם את הקריירה שלך כשחקן עובד
ומה המפתח להיות זכיר מול במאים, מלהקים וסוכנים.
חשוב לי להדגיש כי אלו הם טיפים מניסיוני האישי בלבד וכי הם פונים באופן
כללי לכלל אוכלוסיית השחקנים, כמו שציינתי מקודם כל מקרה לגופו ולכן אין להתייחס לנאמר
כאן כתחליף לייעוץ אישי אלא כהמלצות בלבד.
אז נצא לדרך?
"לעולם לא ניתנת לך משאלה, מבלי שיינתן לך הכוח
להגשימה, אך ייתכן שתצטרך לעמול לשם כך"
ריצ'ארד באך
ריצ'ארד באך
טיפ ראשון להיום שעליו ארחיב בפוסט הבא: בידול - מה מבדיל אותי משאר השחקנים?
מה זאת
אומרת להיות נבדל מהיתר?
לא הייתם מבחינים בעץ באמצע המדבר, או אוהל באמצע העיר, או סירה באמצע הנהר? ברור שכן, זה משהו שקופץ לעין ואי אפשר שלא להבחין בו. המפתח הראשון לשחקן בים השחקנים הוא להיות נבדל, לא שונה אלא נבדל... מה זה אומר? איך? כמה ולמה? בפוסט הבא...
לא הייתם מבחינים בעץ באמצע המדבר, או אוהל באמצע העיר, או סירה באמצע הנהר? ברור שכן, זה משהו שקופץ לעין ואי אפשר שלא להבחין בו. המפתח הראשון לשחקן בים השחקנים הוא להיות נבדל, לא שונה אלא נבדל... מה זה אומר? איך? כמה ולמה? בפוסט הבא...
(תמונה מתוך האתר: http://es-learningsupport.ism-online.org/academic-skills/differentiation/)
פניות בנוגע לייעוץ והכוונת שחקנים יש לפנות למייל: anat@anatshai.co.il
היי ענת. שמי איתי ולמן בוגר הסטודיו למשחק ואומנויות הבמה בתאטרון חולון. האם את מייצגת שחקנים בניהול אישי והאם יש אופציה להיכנס לסוכנות?
השבמחקתובת המייל שלי היא: itay_velman@walla.co.il
אשמח אם תוכלי לחזור אלי בעיניין!